جمعه, ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۰۳:۰۶ ب.ظ

انتقال بیمه شخص ثالث ، موانع و روش‌های گذر از آن

درصورتی‌که مالک خودروی فرسوده دارای تعدادی سال تخفیف روی بیمه‌نامه خود باشد می‌تواند برای انتقال تخفیف بیمه ضخص ثالث به خودروی جدید خود، درخواست بدهد.

انتقال بیمه شخص ثالث به مالک جدید خودرو

مورد بعدی که البته بسیار رایج است انتقال بیمه شخص ثالث از مالک قبلی خودرو به خریدار است. در این حالت دو گزینه وجود دارد که هر دو نیز مطمئن و درست هستند. گزینه اول این است که مالک جدید برای ثبت بیمه‌نامه به نام خود اقدام کند که در این صورت با مراجعه به نمایندگی می‌تواند درخواست الحاقیه‌ای بدهد که به‌موجب آن نام بیمه‌گزار تغییر می‌کند. گزینه دوم این است که مالک جدید، بیمه‌نامه را به نام خود ثبت نکند؛ که در این صورت هم مشکلی به وجود نخواهد آمد چراکه خسارت ناشی از حادثه رانندگی تنها به مالک خودرو که نام او در سند خودرو ثبت شده است تعلق می‌گیرد.

اگر بیمه‌نامه به نام مالک نباشد، آیا می‌تواند به‌عنوان وثیقه از آن در دادگاه از آن استفاده کند؟

در مواردی که حادثه رانندگی منجر به خسارت جانی شود، می‌توان از بیمه‌نامه شخص ثالث به‌ عنوان وثیقه در دادگاه استفاده کرد و ارزش قانونی دارد. حتی درصورتی‌که بیمه‌نامه به نام مالک نباشد با توجه به این‌که کارت ماشین به نام مالک است می‌تواند از بیمه‌نامه خود به‌عنوان وثیقه در دادگاه استفاده کند.

می‌توان از بیمه شخص ثالث به عنوان وثیقه در دادگاه استفاده کرد.

انتقال بیمه شخص ثالث خودرو در ارث

در این حالت می‌توان بیمه شخص ثالث را به نام هرکسی که از خودرو استفاده می‌کند ثبت کرد تا از مواردی مثل توقف خودرو توسط راهنمایی و رانندگی، پرداخت خسارت در صورت مقصر بودن و موارد این‌چنینی از آن استفاده کرد. اما درصورتی‌که خودرو در حادثه رانندگی، زیان‌دیده باشد درصورتی‌که خسارت به بار آمده جانی و جرحی باشد، شرکت بیمه به‌صورت مستقیم خسارت را به زیان‌دیدگان پرداخت می‌کند. اگر خسارت به بار آمده مالی باشد شرایط پیچیده خواهد بود. تمامی خسارات مالی مربوط به خودرو تنها به مالک خودرو پرداخت می‌شود. ازآنجایی‌که مالک خودروی در ارث مانده، در قید حیات نیست، خسارت واردشده به خودرو بعد از انحصار وراثت بین وارثان تقسیم می‌شود.

 


نظرات (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

برخي از مشتريان ما